Halloweenpanik

0kommentarer

Årets mest stressande dag för oss hemmanakenmänniskor, Halloween är här. Jag är ju typen som börjar knäppa upp byxorna redan på parkeringen när jag kommer hem. Eftersom min härligaste outfit i vanliga fall, är bara en tröja och trosor eller någon mjuk klänning, så kan ni ju tänka er hur jag klär mig när jag är föräldraledig och dessutom ska slänga fram tuttarna i tid och otid. Då kan ni förstå stressen när det kommer kvällar där det är fritt fram för folk (ok, barn) att knacka på hos okända människor för att kräva godis. UTAN att ringa först!
 
Så där satt jag i godan ro och matade Penny iklädd endast ett linne när det knackade på dörren. Jag yrade runt efter byxor och eftersom jag inte kunde passera ytterdörren i min jakt på några ordentliga(vi har fönster så att man kan se in där) fick det bli ett par riktigt trasiga hemmavarianter som råkade ligga i badrummet. Under tiden hade knackningarna övergått till regelrätta bankningar värdigt en fullvuxen karl. Jag kände buset komma närmre och närmre. När jag väl fick upp dörren visade sig dock vara två små näpna flickor som blev så tacksamma för det godiset de fick och ropade glatt när de gick att "då blir det inget bus". Puh!
 
Jag hade lovat Elsalie att bada med henne och Penny, men under hela den tiden kunde jag inte slappna av överhuvudtaget eftersom jag såg framför mig hur jag skulle behöva rusa naken mot dörren för att avstyra äggkastning eller annat "skojigt" bus. Men vi klarade oss. Det är först nu vid 23 som jag börjar slappna av lite och inse att det är över för den här gången. På påsk får man ju i alla fall inget straff om man råkat missa godisinköp eller helt enkelt inte öppnar dörren.

Kommentera

Publiceras ej