En perfekt dag

1kommentarer

Idag fick jag till en sådan där perfekt dag. En sådan som man drömmande tänker på när man går runt med gravidmagen. Åh vad härligt det ska bli med bebis och att vara föräldraledig! Den dagen kom idag.
 
Efter en natt med matning och pumpning vid 01 och 06 (Ja, till och med i den perfekta världen är man ju realist och fattar att detta är en bra natt...) så tog vi sovmorgon till 9. Sedan lallade vi runt, åt lite frukost och myste innan vi tog på oss och gick ut. Det blev en långpromenad i det vackra, varma (ja, ja liiiite blåsigt men det är ju bara friskt..,eller hur?) höstvädret. Penny somnade så bra i vagnen och fortsatte med det i några timmar efteråt. Så där lagom länge att jag hann fixa lite i hemmet ( tvätta, städa, plocka, diska, vattna), köra lite magträning, pumpa ut mjölk att frysa in, maila jobbet, klaga på en faktura OCH bläddra en kvart i en tidning drickandes en kopp varmt kaffe!!! 
 
Sedan kunde jag höra Penny skruva på sig i vagnen och jag kände mig så nöjd och redo för bebisbestyren igen. Vi avslutade dagen med besök hos moster Evelina i hennes nya lägenhet där jag blev bjuden på middag. Inte fy skam. Att jag fick en tzatziki så stark att jag antagligen kommer bränna bort näshåren på människor imorgon får jag ta. Gott var det i alla fall!
 
Jag är ju realist och inser att dessa perfekta dagar inte hör till vanligheten. Så idag njöt jag till fullo! På söndag kommer Elsalie tillbaka hit och om jag har det så här harmoniskt tills dess, så har jag nog energi och kraft att fixa två små tjejer de närmsta veckorna. Här var det hopp och tilltro minsann!

1 kommentarer

Åsa

25 Oct 2013 20:30

Vilken ljuvlig bild på Penny!!'

Kommentera

Publiceras ej