Bebissim

1kommentarer

Idag lyckades jag och Penny ta oss till första babysimmet...i tid OCH med alla nödvändiga saker nedpackade ordentligt i väskan. Hurra för oss! Detta trots att Elsalie hostat hela natten och fick stanna hemma från förskolan idag.
 
Om man bortser från att jag avskyr simhallar, så var det jättemysigt. Vi går på aquabarn som lär ut räddningssim och man kan börja efter 6 veckor. Penny fyllde ju 6 veckor igår, så det var ju dags...
Trots varningar om att bebisarna ofta inte klarar av hela halvtimmen i vattnet första gångerna utan att bli för trötta, så gick det strålande. Penny njöt och började bara tröttna lite under avslutningssånger. Farmor var dessutom med och det kändes skönt att vara två i beredskap ifall olyckan skulle vara framme....jag pratar naturligtvis om bajs. Eftersom Penny inte bajsat sedan i fredags så var det verkligen en spännande halvtimme vi spenderade i badet. Men vi klarade oss. Nästa gång kanske jag till och med är cool nog att kunna ta en bild eller två.

1 kommentarer

Nina Johansson

23 Oct 2013 19:47

BRA jobbat! Imponerad. Det där med simhall är rätt bökigt och ofräscht tycker jag också. Du kommer att fixa allting galant. Näsan över vattenytan bara! Stor kram

Kommentera

Publiceras ej