Sysslingdate

1kommentarer

Vad lite man hinner på en dag när man sover länge. Jag gissar att det var detta mamma menade med att sova bort hela dagen, när jag var yngre.
 
Jag menar, vi vaknade halv 11 och lite frukost och blöjbyten senare så var klockan 15 och det var dags att göra sig klar för dagens inbokade date med Kristin. Vi hälsade alltså på min syssling Kristin och hennes charmiga yrväder till son idag, jättemysigt! Så kul att ha fått kontakt efter att inte ha setts på cirka 15 år och upptäcka att man har jättemycket gemensamt.
 
Resan till Öjesjö blev onödigt spännande med en gps som skojade till det med mig och gav anvisningar ett par sekunder för sent, så att jag missade ganska mycket svängar på vägen. Till slut lyckades jag dock krångla mig fram och hittade ett väldigt gulligt litet bostadsområde.
 
Kristins vilde Ville påminde mig om hur livet med en ettåring är. Pust! Elsalie var ju också mer vild än tam som liten och det är ju konstigt egentligen att jag inte blev smalare under det året. Jag menar man sitter aldrig still och att hinna äta kan man ju drömma om... Det är ju tur att de är så sjukt gulliga och glada, de där små.
 
 

1 kommentarer

Kristin

16 Nov 2013 14:53

Tack för gårdagens besök! Det var jättekul att träffas och jag håller med, roligt att upptäcka att vi har massor gemensamt efter att inte ha setts på så många år. Träffas gärna snart igen! Håll nu ut den här sista tiden innan din sjöman är hemma igen. Kram.

Kommentera

Publiceras ej