Novemberlov

2kommentarer

Idag är det fredag och det betyder Noas ark. Elsalie skuttade upp idag för hon har längtat så. Hon har ju inte varit där på två veckor eftersom hon varit hos pappa.
 
I förrgår inhandlade en ny cykelhjälm, så hon ville självklart cykla idag. Jag är mer och mer motståndare till det här med cykeln eftersom hon endast vill cykla i nerförsbackar. På raksträckorna klagas det och i uppförsbackar skäller hon helt sonika ut mig eftersom jag har valt vägen...
 
Men jag radade upp det hela fint idag. Hon kan cykla dit, för det är nästan bara nerförsbackar och så hämtar jag med bilen sedan. Jag såg fram emot att få gå hem och äta långfrukost med en sovandes Penny.
 
Vi kom iväg i tid och med frukten till fruktstunden i cykelkorgen så trampade hon iväg med mig småjoggandes bredvid. Vi småpratade om vilket djur hon skulle mata idag och vilket djur hon gillar bäst. När vi närmade oss och tålamodet började tryta för Elsalie fick jag onda aningar. Var det inte lite tomt på parkeringen? Jodå, no -fucking - vemberlov! Inget Noas ark!
 
Det tog mig flera minuter innan jag visste hur jag skulle lägga fram det till min stora tjej. Jag kan väl säga att hon inte tog det med en klackspark direkt...
 
Så efter lite tröstklappande av kaniner var det bara att vända hemåt. Sa jag att det är bara uppförsbackar åt det hållet? Sa jag att jag inte hunnit äta frukost innan vi gick och klockan närmade sig 10?
 
Så jag gjorde det enda rätta och mutade mig hela vägen hem. Först ett besök inne i den stora kyrkan på vägen ( det var dock begravning, så vi fick vända), sedan har jag tydligen lovat att det blir fiskbullar till lunch, popcorn till efterrätt och att hon ska få ta några godisar ur Halloween-påsen "fast det inte är lördag". Tydligen ska vi också spela "många" omgångar av Pippi-Lotto under dagen...
 
Varför är allt inställt under novemberlovet? Har barnen inget behov av att aktivera sig då? Alla åker väl inte bort? Babysimmet, Noas ark och Knatteskutt saknas denna veckan. Vi föräldralediga blir mycket trötta.
 
 

2 kommentarer

Sjömannen

01 Nov 2013 12:09

Stackars dig älskling!

Nina

03 Nov 2013 22:39

Åh fy din STACKARE! Jag menar det. Kan verkligen sätta mig in i situationen och känner hir blodsockret sjunker och humöret blir sämre bara av att tänka på promenaden hem... :-)

Kommentera

Publiceras ej