Längtan

1kommentarer

Han kommer alltså hem idag, min sjöman. Det förvånar mig alltid hur pirrigt det känns. Man har längtat i en månad och sedan får man plötsligt sms:et att han är på väg. Overkligt.
 
Det här är ju ändå en av fördelarna med vårt liv. Man längtar och hinner få pirr varannan månad. Man är också bättre på att uppskatta när man ses och att inte ta för givet.
 
Så klart tycker jag att fyra veckor är långt, men fyra veckor hemma är underbart. Det får mitt ekorrhjul att stanna varannan månad, vilket är en skön känsla. Heaven and hell.
 
Jag är inte helt säkert på att jag hade valt bort det om jag kunnat. Faktiskt.
 
Så livet med en sjöman är trots allt inte så dumt. Ganska romantiskt och Håkan Hellströmskt med all längtan och kärlek, saknad och eufori. Ikväll blir det som Mitt gullbergs kaj paradis..

1 kommentarer

Lina

21 Nov 2013 13:02

Åh det låter faktiskt underbart framförallt pirret när man längtat och snart ses igen!
Att jobba där man bor men ändå inte vara hemma eller hinna prata är totala motsatsen.. Vi kör företag Familjen AB.

Kommentera

Publiceras ej