Krock och besök på jobbet

0kommentarer

Idag besökte jag jobbet med Penny. Jag vet inte varför jag planerade in det just den här stressiga veckan, men det bara blev så.
 
Imorse när jag vaknade undrade jag lite hur det skulle gå till att morgonfixa två barn, lämna på förskola, pumpa bröstmjölk och mata Penny innan jag åkte. Gärna i lugn och harmonisk takt så att inget barn blir stressat och därmed ballar ur. En dusch hade ju också varit trevlig för att lyckas lura kollegorna att jag kan sköta hygienen när jag är föräldraledig....
 
Helt otroligt nog ringde min svägerska på dörren halv 9 (förskolan börjar 9) och frågade om hon skulle ta med Penny på hennes hundpromenad. Där satt jag oduschad, oklädd, utan frukost i magen och pumpade. Till mitt försvar var i alla fall Elsalie hyfsat färdig. Så det var mer än lägligt!
 
Helt plötsligt fick jag lite luft. Jag lämnade i tid, åt frukost, drack kaffe och långduschade! Jag kunde ju till och med schamponera håret TVÅ gånger. Sådär så att det blir rent på riktigt, inte bara på ytan (ni vet, fortfarande fet i hårbotten, men torra, spröda hårtoppar...). Oj, oj, oj jag kom till jobbet hel, ren och luktade till och med gott. WIN! Nu blev de nog impade...
 
Hur jag tackade Cecilia (svägerskan)? Jodå, jag backade in i hennes bil. Fast bara lite... Tråkig eftersmak dock på en annars extremt välflytande morgon.
 
Jobbet då? Jag tyckte att det var väldigt mysigt att komma dit och träffa kollegor. Jag trivs ju så bra på mitt jobb. Men det var också underbart att få gå hem och känna att det där kan vänta i ett år. Jag är så nöjd över att vara föräldraledig.
 
Kollegorna hade varit gulliga och samlat ihop till en fin sång- och ramsbok till Penny. Kul! Jag är ju så usel på ramsor. Jag vill ju vara en sådan som kan och kör loss ihop med barnen, men det är oftast barnen som får rätta mig. När Elsalie var spädis sjöng jag mest snapsvisor för henne, vilket var vad jag kunde krysta fram just då.

Kommentera

Publiceras ej