Kompenserar frånvaro med långt inlägg

1kommentarer

Idag kom tröttheten över mig. Det är lite mycket nu med bebis, förskoletjej, två födelsedagar i antågande, kalas i helgen, dopplanering mm. Varje sak för sig hanterbar, men tillsammans så överbelastar de mig.
 
Idag var det babysim igen och farmor fick hoppa i plurret.
 
Ryggläget är väldigt njutbart, men när Penny ligger på mage i vattnet så vill hon helst bara provsmaka. Inga trevliga blöjor att byta efter det...
 
Efter förskolehämtning var det dags att börja förbereda inför barnkalaset. Elsalie kom inte undan utan sattes att dekorera fiskedammsskynket. Åh, vad jag kände mig pysslig, huslig och som en god mor. Tänk, hon får göra sitt eget pyssel. Hå hå hå, årets mama that's me....tills jag nålade fast verken på skynket och hon börjar störtgråta för hon trodde att hon tillverkat själva fångsten inte någon töntig dekoration...
 
Så vi fick snabbt tillverka fler fiskar som ska ingå i fångsten. Åh vad kompisarna kommer vara glada när de får så här fina fiskar i sina godispåsar..
 
Efter det skulle det städas efter allt pappersarbete och jag passade då på att slänga en av alla de 100 teckningar som produceras varje dag (kom igen, man kan ju inte spara alla!). BIG MISTAKE! Jag hade ju tydligen slängt den allra fiiiinaste. Den underbaraste hon någonsin gjort och en ny kris bryter ut. Pust!
 
Nä, nu längtar jag väldigt mycket efter Michael och att få dricka varmt kaffe. I den ordningen. Vi är halvvägs nu. Kämpa!
 
Han fick dock stora pluspoäng idag när den här kom levererad.
Stöket runt om bjuder jag på. Det är ju bara en babysitter, lite räkningar, ett par strumpor, ett flaskfodral, en plastsked, en pappersrulle och en Bamsetidning på bordet. Vanliga bra-att-ha-saker.

1 kommentarer

Sjömannen

06 Nov 2013 22:26

Kul att lilltjejen gillar vatten som sin pappa även om hon verkar liiite törstig

Kommentera

Publiceras ej