Elsalie 4 år

0kommentarer

Idag så blev hon äntligen 4 år. Det som vi har firat hela helgen. Jag hade ställt klockan på 6.30 för att försöka väcka henne med sång. Jag hade även instruerat henne att man på sin födelsedag måste sova räv.
 
Men självklart kom hon tassande någon minut innan alarmet ljöd och skällde ut mig för att jag var långsam och att hon inte orkade sova mer... Hon gick dock och lade sig igen när jag lovat att komma snart. Jag snabbade mig med bricka fylld med paket, ljus, välling och choklad.
Tyvärr var sång inget Penny uppskattade, så hon skrek sig igenom "Ja må hon leva". Elsalie fick först en pysselbok i paketet på brickan och sedan följa ett snöre för att nå det stora paketet, som jag placerat i badrummet. Michael följde firandet via FaceTime, så vi var samlade hela familjen.
 
I paketet fanns en sparkcykel som genast skulle testas. Så vi tog en sväng till affären och köpte den önskade födelsedagsmiddagen, fiskbullar i dillsås.
 
På eftermiddagen kom extrafarmor Lotta, extrafarbror Peter och extrakusinen Smilla. Så vi firade igen!
När Elsalie fyller år blir det ju lite födelsedag-hela-veckan-känsla. Nu har vi haft släktkalas och barnkalas i helgen, idag firade vi den riktiga dagen och nästa helg är det dags för släktkalas och barnkalas hos hennes pappa. Går det att inte skämma bort ett barn med separerade föräldrar? Hon har ju så många runt sig att firas av. Underbart så klart, men ibland blir jag lite rädd att hon tror att det är självklart att ha fyra kalas, åka på dubbla semesterresor mm.
 
Blandade bilder från dagen:
 
 
 
Suddiga bilder, jag vet. Men om det är det enda man har så slänger man upp dem ändå.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej