Vårta rimmar på tårta!

3kommentarer

Vad härligt det är när en vanlig onsdag känns som en lördag, bara för att man får trevligt besök! Idag var Anna här med sin bulldogg Clinton och vi hann med både promenad vid havet och äpplekaka på altanen. Elsalie var uppspelt och kom inte i säng förrän en timme efter ordinarie läggtiden. Men vad gör det när allt känns festligt?

Självklart tog jag ju ingen bild. Vad tror ni om mig? Att jag skulle ha lärt mig något och faktiskt börjat dokumentera viktigare saker än kakor? Nej, nej jag har lång väg att vandra.

Annars har jag och Elsie testat Onsalas vårdcentral nu på morgonen med godkänt resultat. Vi skulle kolla upp hennes ena tå som vi varit helt säkra på hade fått nagelsvamp, men trots behandling inte blivit bättre. Hon kände sig dock som en vinnare när det visade sig att det var en fotvårta som lagt sig på det otroligt ovanliga stället UNDER en tånagel.
-Vad bra! Jag gillar ju inte svamp, bara i små bitar. Men vårta, det rimmar ju på tårta!

Så vi skuttade där ifrån med ett nytt medel att behandla tån med. Nu återstår bara frågan hur man lättast penslar en vårta under en nagel...men det löser sig alltid. Det rimmar ju ändå på något smaskigt.

3 kommentarer

Anna

15 May 2013 22:48

Hon är så söt och rolig! Hoppas hon inte är alltför trott i morgon. Tack för idag! Så mysigt att träffas och att se hur fint ni bor. Kram

Svar: Det var jättekul att du kom!
Elsie sover fortfarande (7.20) och hon brukar aldrig gå upp senare än 6.00, så hon är nog lite trött idag...
Kram
Cissi

Michael

16 May 2013 13:20

Älskar hennes kommentarer!

Nina Johansson

17 May 2013 21:01

Jag med!

Kommentera

Publiceras ej