Varning för Bert - den siste oskulden!

0kommentarer

Mitt hjärta frös till is häromdagen! Jag har fortfarande svårt att ta in vad som hände.
 
Elsalie hoppade studsmatta och lekte medan jag satt på altanen i godan ro, läsandes en tidning. Då ropar hon glatt:
- Jag vet vad vi gör, vi leker att vi ska sälja våra kroppar!
- ...Va?.(hörde jag verkligen rätt???)
- Tjejerna kan sälja sina kroppar till killarna, för vi gillar ju inte våra kroppar (Fortsätter Elsalie med glad och förklarande röst)
- Vem har sagt så?! (Och jag ska hitta den jäveln och mosa hen!)
- Det säger de i ipaden, på Bert.
- Vaddå Bert?
-Klimpen säger så.
 
Vad faan! Jag som häromdagen fnissade lite åt att hon aktivt valde att kolla på Bert, när svt öppnat sitt arkiv och allt finns tillgängligt. Jag hade en helt annan bild om vad som sades i den serien. Visst, lite pubertalt snack om snoppar och fisar tänkte jag på min höjd, hur farligt kan det vara? Nu är jag i djup chock och orolig över hur stor skada som är skedd. Fy för 90-talets "oskyldiga" ungdomsprogram!
 
Som tur är, verkade hon inte fundera så mycket mer över detta och när jag försökte förklara att det verkligen inte var något man skulle tänka/känna/säga så hade hon redan gått vidare och frågade istället om vi kunde leka mamma, pappa, barn. Jag är fortfarande väldigt skakad!

Kommentera

Publiceras ej