Våra skitungar

0kommentarer

Igår gjorde jag något som jag tyvärr så sällan gör. Jag skänkte pengar. Visst, jag är världsförälder och ger därmed 100kr i månaden till olika projekt för behövande barn, jag köper Faktum, men utöver det så gör jag sällan någonting. Bedrövligt egentligen.
 
Tyvärr måste jag säga att jag dessutom ofta har en skeptiskt i ställning till många organisationer som tycks sko sig på välgörenhet och har svårt att lita på att pengarna verkligen kommer till de som behöver. Jag har dock läst bloggen "våra skitungar" ett längre tag om två svenska tjejer som startade ett barnhem i Uganda. En helt fantastisk läsning om hur de kämpar för att barnen ska få växa upp till ett bättre liv. Nu är de i knipa för att myndigheterna lagt beslag på en stor container skickat till dem med skänkta saker från Sverige. De måste betala en skatt för att få ut den och summan tickar på för varje dag de inte kan lösa ut den. Läs mer här: http://skitungarna2011.blogspot.se/2013/05/nodsituation-extra-insamling.html#comment-form
 
Så igår betalade jag in en femhundring och undrade varför jag inte gjort detta tidigare?

Kommentera

Publiceras ej