Uppdrag: ösa båten

0kommentarer

Idag är jag lite nervös. Jag måste ösa båten efter allt regn och detta måste ske efter att jag har hämtat Elsalie från förskolan.
Dvs, det är två osäkerhetsmoment i det här:

1. Ösa båten. Ok, jag vet hur man gör och det är inte komplicerat. Jag ska bara komma i båten och trycka på en knapp, så pumpar båten själv snällt ut vattnet. Lätt som en plätt....om det vore så att jag bara kunde skutta i den där förbannade tingesten. Den RÖR ju sig med vattnet och är fastsatt på ett avstånd som kräver en Erica Johansson-spänst. Lägg till också ett kapell som måste knäppas loss först, för att ens kunna landa i båten. Detta knäppes loss hängandes från bryggan mot båten i en väldigt riskabel ställning. Lägg till min frodiga kropp och dåliga psyke...

2. Elsalie ska med. Hon ska lyckas stå stilla på bryggan utan att röra sig eller mig. Hon ska inte trilla i under tiden. Flytvästen finns EVENTUELLT inne i båten, så den kommer inte att kunna tas på förrän ungefär allt jobb är klart.

Jag är svettig och ber en stilla bön. Håll tummarna för mig vid cirka 16.30-tiden i eftermiddag.

Kommentera

Publiceras ej