Trött, men goda stunder väntar

0kommentarer

Nu, så här en vecka in i ensamstående-mamma-perioden, börjar de mörka ringarna under ögonen ge sig till känna. Då brukar jag tycka lite synd om mig själv och unna mig saker. Idag hämtade jag ett paket med hudvårdsprodukter från Maria Åkerberg (tillverkas i Kungsbackaområdet!) och spontanköpte en jacka.
 
Hudvårdsprodukterna är ju rimligt med tanke på min gravidfinniga hy. Jacka behöver jag verkligen. Elsalie älskar att berätta för alla vi möter att jag inte längre kan stänga ett enda av mina ytterplagg. Så när jag väl hittar en jacka på rea så låter det ju strålande att jag slår till...om jag nu hade köpt en jacka som jag kan stänga kring min trinda buk och vulgärt stora byst. Men inte! Jag slår till på en höstjacka som jag ska ha EFTER graviditeten.
Bra där, Cissi. Lös inte ditt nuvarande problem och chansa gärna på en jacka som du med ögonmått uppskattar att du borde kunna stänga någon gång i oktober...om du har tur och inte får för stora amningstuttar. Inte mina mest genomtänkta 800kr här i livet.
 
Bra nyheter är i alla fall att larmet på Michaels bil har slutat krångla, bilservice för min handbromsstrejkande bil är bokad, barnvakt till bokcirkeln imorgon är fixad och på lördag, mina vänner, på lördag ska jag ut och förlusta mig på restaurang! Japp, barnvakt igen, men jag ska ut och fira Hannas födelsedag och äta gott. Tjihoo! Man kommer verkligen mer sällan iväg när man bosätter sig en bit ifrån stan.

Kommentera

Publiceras ej