Tanken som räknas?

2kommentarer

Visst är det väl ändå tanken som räknas, ska vi inte bara komma överens om det? För i så fall kan jag ticka av ytterligare en framgångsrik dag. Idag har jag nämligen tänkt (men inte utfört) följande:
 
- klippa gräset
- klippa Elsalies hår
- byta sängkläder
- dammsuga
- planera veckans mat
- läsa på inför den workshop som jag ska hålla i imorgon
- lägga undan alla vinterskor och sortera sommarskorna
- vika all tvätt från helgens tvättkavalkad
 
Som bonus ( och tröst) så har jag trots allt:
- betalat räkningar
- gått ut med skräppåsen (det är faktiskt säkert 50m, så inte helt lättvindigt gjort)
- ätit en kärleksmums ( give me a break!)
 
Inte illa pinkat va?

2 kommentarer

Anna

21 May 2013 11:22

Det ska jag säga till Ken i morgon - jag TÄNKTE städa, handla, tvätta och göra fint i trädgården innan du kom hem :) Varför sparar man alltid allt till sista dan?

Nina Johansson

21 May 2013 19:48

Jag lovar att vara så GALET överens och backa upp dig ifall någon skulle ifrågasätta det. Tanken är ju så mycket mer värd än handlingen... åtminstone på hemmaplan. : )

Kommentera

Publiceras ej