Sommarhalvåret är här, eller?

1kommentarer

Den här bilden är till Michael. Att han ska se att jag äntligen kapitulerat och vågar nu tro på att vi har gått in i sommarhalvåret. Han har bett mig att knäppa över värmepumpen till sommarläge, men jag har med erfarenheten från den här hemska "våren", konsekvent vägrat eftersom jag hela tiden bara tror att varenda extra grad som kvicksilvret lyfter bara är tillfälligt. Men nu så. Nu har det ju till och med regnat utan att jag frusit ihjäl. Jag kan ju inte gå efter vad Michael säger heller för han är ju varm som en 50-taggare med vallningar. Hans värmesystem i kroppen är helt i otakt med världen. Hans hud känns konstant febrig. Så jag har gått från en svettig person till att vara den som fryser, när jag är med honom. Här hemma vädras det och värmen dras ner så fort jag inte håller koll på honom. Elsalie är likadan, så helt plötsligt är det jag som är konstig som i alla fall vill ha 20 grader inomhus. Det är väl bara nu i slutet av graviditeten som jag kan tänkas hålla samma temperatur som de övriga i hushållet. Tur att det snart kommer en bebis som ju kommer att behöva ha en varm omgivning. 2-2. Annars har jag haft en väldigt härlig dag idag med lekdate för både Elsalie och mig. Elsalie hade sin bästis Lova från förskolan här för första gången och jag hade Hanna och Helmer på besök här för första gången. Kul! Vi avslutade eftermiddagen med en promenad för att köpa glass och fastnade i ett ösregn som tyvärr gjorde min vita tröja helt genomskinlig. Jag, som nu har lite svårt att springa, fick alltså skrida hela vår gata fram i genomskinlig tröja med otroligt sexig, hudfärgad bh som enda accessoar till min frodiga överkropp. Succé!

1 kommentarer

Michael

20 May 2013 04:30

Härlig bild! 😜

Kommentera

Publiceras ej