Skitväder, skitdag

0kommentarer

Vilken tur att jag och Elsalie utnyttjade det fina vädret igår och kände sommarvibbar. För idag är det annat läge.
 
Igår, sol och middag på altanen med bara fötter (tills Elsalie upptäckte en sticka i sin tå och då då fick så akut ont att vi var tvungna att gå in)
I alla fall, åh vad vi njöt!
 
Idag, pissregn och bilbesiktning. Det är alltid lika nervöst och jag är alltid rädd att de ska ta bilen, ge mig skrotningspengar i handen och säga att "det inte finns något mer att göra, tyvärr"....
Idag var känslan dock starkare än vanligt och mycket riktigt, det gick inte så bra. Det började med att jag idiotförklarade mig själv när jag inte hittade varningstriangeln och inte heller kunde få av den löstagbara dragkroken. Oj, vad jag är bra förberedd jämt!
Sedan kom domen: handbromsen tar inte så bra och eftersom det tillhör bromssystemet anses det som allvarligt, dvs ombesiktning inom en månad! Fy faan! Vem behöver en perfekt handbroms egentligen? Jag kan väl bara undvika att parkera i lutning? Så trist!
 
Men för all del, jag bokar väl bilmekaniker och ombesiktning. Tänk inte på mig och att jag snart går luspank in i föräldrapenningens snåla värld!
 
Tur att Nina kommer till mig i eftermiddag, då kanske min dag kan vända!

Kommentera

Publiceras ej