Powerkvinnan

1kommentarer

Jag brukar alltid få lite dåligt samvete när det pratas om jämställdhet och att alla borde dra sitt strå till stacken. Det är ju lite klurigt med en norskanställd sjöman att dela lika. Jag måste ju då tex ta all föräldraledighet eftersom han inte får föräldrapenning. Lägg sedan till att jag är lat och alldeles för ointresserad när det ska fixas med båt, bil, större grejer...
 
Men idag var det den tuffa, självständiga Cissi som kom fram när jag efter jobbet inhandlade en gräsklippare. Jag hade dessutom Michaels cab där jag inte fick in paketet i kofferten utan måste ta av taket för att lyfta in den i baksätet. Väl hemma satte jag ihop den (okejdå, det gjorde vi tillsammans...skruvarna ska ju sitta så jävla hårt!), fyllde på olja och bensin och sedan klippte jag hela vår gräsmatta. Vad Michael gjorde under tiden? Han vattnade blommor, fixade med torkvindan och lagade mat. Ha! Ett härligt kliv för jämställdheten här i familjen Wängroth/Lööf

1 kommentarer

Nina

06 May 2013 21:51

Grymt jobbat. Och du - jämfört med många är du säkert jämställd. Huvudsaken är väl att båda är överens och nöjda? Så slipper man mäta sysslor. :-)

Kommentera

Publiceras ej