Mina gäng

1kommentarer

Jag är så glad att jag orkade pallra mig iväg till min bokcirkelträff idag! Trött som bara en småbarnsmorsa kan vara och med värkande höfter efter en båtösningsinsats gav jag mig iväg in till Majorna för en tjejträff.
 
Egentligen passade det ju extremt dåligt eftersom jag är ensam med Elsalie och hon bör vara i sin säng vid 20-tiden, men min syster ställde upp som barnvakt i Göteborg och jag tog mig i kragen och skjutsade dit dottern innan jag fräste vidare till Majorna.
 
Men vilken energi det ger att ses! Jag känner mig jätteladdad efter att ha fått träffa de andra tjejerna, äta sagolik mat (bra gjort, Kristina!) och bara få prata ikapp lite. Det var två år sedan vi startade nu och det är så kul att det fortfarande rullar. Vi läser ju faktiskt också, även om vi mest pliktskyldigt avhandlar boken som samtalsämne under några minuter på våra träffar. Men det viktiga är att vi ses och att det är så härligt otvunget.
 
Jag har ju tur att ha två sådan här "gäng". Jag har ju mitt stickgäng också, även om jag kan tycka att vi bör byta namn på vår konstellation då det var några år sedan vi stickade....Vi firar faktiskt 10-års-jubileum i år, helt sjukt! I många år var vi flitiga med stickandet men senaste åren har vi testat på diverse olika aktiviteter istället. Nästa vecka är vi hos mig och då höll vi på att skippa aktivitet alls, innan jag fick frågan om vi inte kunde måla gelnagellack med min coola uv-lampa. Så någon "aktivitet" lyckas vi alltid skrapa ihop...

1 kommentarer

Nina

27 May 2013 14:01

Jag vill också! Blev helt beroende efter en gång. Bara gick och sneglade på mina fina händer hela tiden. Och nu är de borta och som vanligt igen. Buhuu!

Kommentera

Publiceras ej