Fina naglar

0kommentarer

Igår hade jag mitt stickgäng hemma, sommarfinal! Det var jättekul att se alla och vi hade en väldigt mysig kväll. Vädret skötte sig och var tillräckligt halvdant för att sitta inne. Hurra! Aktiviteten var att måla gelnagellack och alla gick all in på detta.
 
Tyvärr tog jag ingen bild som vanligt, men hemmet var i alla fall förvandlat till en avancerad nagelsalong för några timmar. Det skulle man inte kunna tro för några månader sedan. Jag som alltid haft skruttna, flisiga naglar och inte brytt mig så mycket är just nu någon slags gellacklangare/promotor. Jag hann dock inte ta mina egna utan får satsa på ikväll i stället. Jag ska hem till mamma och pappa så jag kanske kan lura ner mamma i träsket också...
 
Jag skall till Vänga för att hämta hem min bil som fått sig en omgång på en bilverkstad. problemet med handbromsen är äntligen löst, men det grävde ett icke blygsamt hål i min semesterkassa. 4100kr skall det tydligen vara värt att ha en fungerande handbroms. Jaha ja, där ser man.
 
Jag har haft mammas och pappas bil hos mig så länge medan de tog min till verkstad och imorse upptäckte jag hur länge sedan jag körde bil med växelspak (både min och Michaels har ju automat). Det var en lite småryckig färd mot jobbet, men jag är mäkta stolt över att jag inte en endaste gång glömde kopplingen när jag skulle växla. Så om ni ser en röd SAAB swischa fram på E20 i eftermiddag i en något ojämn rytm så är det bara jag som försöker komma ihåg att växla då och då på väg till hemhem.

Kommentera

Publiceras ej