Ett års bebiskläder

3kommentarer

Herregud vad mycket kläder som man tydligen köpte eller fick till Elsalie när hon var bebis! Detta tog jag hem idag efter uppdelningen på Asperö. Då slängde vi ändå mycket och delade på resten. Helt galet. Och ändå vill man ju köpa lite nytt till räkan i magen, bara för känslan. Jag får dåligt klimatsamvete bara jag tänker på det!
 
Det var lite lustigt hur uppdelningen gick till. Exet fick allt som vi ärvt från hans syster, dvs 60-70%, sedan delade vi på resten. När ett guldkorn dök upp cirklade vi runt det som gamar innan någon fick erkänna sitt begär till plagget. I början var det otroligt noga med rättvisan, i slutet blev det a la skolgympan "jag tar den här så får du resten". När påsarna började fyllas och jag insåg att jag skulle bli tvungen att bära hem allt, så blev jag otroligt kräsen. Så jag tror att min fångst är lite ojämn. I början tog jag allt dom rättvist tillföll mig, i slutet bara det som var värt att bära. Hm, får nog göra en ny rensning här hemma...
 
Skönt att vara färdig med all uppdelning dock. Det är aldrig kul men vi lyckades hålla humöret uppe och är faktiskt sams. På riktigt sams. Det är så otroligt värdefullt!

3 kommentarer

Nina Johansson

13 May 2013 21:13

Herregud! Och då slängde ni ändå? Nu har du din chans till ännu mer välgörenhet. Det du inte vill ha - finns andra som behöver. You go girl! : )

Svar: Japp, Niklas har stora högar hemma att skänka. Jag ska dock rensa en del till för mycket är ganska nopprigt och urtvättat. Jag ska dock tänka mig noga för innan jag köper basplagg till bebisen, för det borde jag ha så att det räcker. Tyvärr hade alla ljusa stl 50-56 gulnat fläckvis på ett mycket äckligt sätt, så där slängde vi nästan allt.
Cissi

Lina

13 May 2013 22:07

Vilket berg! Ändå fick jag också en överfull Gekås kasse. Haha!
Ja de där gula fläckarna, vad 17 kommer dom ifrån? Fick också slänga massa kläder vid rensning inför Ws ankomst pga det.
Skönt att ni kan vara sams :-)

Svar: Ja, jag undrar just om det är gammalt kräks och bröstmjölk som inte riktigt går bort i tvätten utan med tiden börjar odla bakterier? Skitäckligt! Och verkligen bara på de riktigt små bebiskläderna...fy! Fast man är ju rätt sunkig det där första halvåret. En dusch är lika åtråvärd och ibland oåtkomlig som en hel vecka på spa-hotell i "vanliga" livet....
Cissi

Lina

13 May 2013 22:51

I dag nådde jag bristningsgränsen då jag inte hade borstar tänderna ens... Men igår storstädade jag hela huset, det kanske kompenserar... Nå i morgon är en ny dag med nya utmaningar :-)

Kommentera

Publiceras ej