Ensam igen...och ett par gula foppatofflor

0kommentarer

Idag åkte han och det blev som vanligt väldigt tomt hemma. Nu väntar fyra långa veckor som gräsänka igen. På ett sätt är ju detta mitt liv och jag är van, men samtidigt så vänjer jag mig aldrig riktigt vid den totala tystnaden som blir ändå.

Jag gillar ju att vara ensam och kan se fram emot att bli själv. Jag tankar energi i ensamhet och har behov av att vara just själv. Men inte så satans länge! Två, tre dagar är ju bra men en månad är lite väl länge.

När Michael kommer hem i juni är det ju sommar (hoppas vi!) och jag har bara en månad kvar att jobba. Då kommer han ha missat hela fina maj. Vi var lite sorgsna över det igår samtidigt som vi verkligen fick till en otroligt mysig avslutningskväll. Efter gräsklippning och fix, åt vi en jättehärlig middag i uterummet (första gången för bara oss), sedan tog vi en promenad ner till båten för att kika på den och för att jag skulle få instruktioner om den pump som jag ska ösa den med vid regn. Det kändes som en sommarkväll och att vi i princip skulle vara på väg hem från en hel dag på sjön, när vi sedan igen vandrade upp till huset. Härligt när vardagskvällar kan få känslan av helg- eller semesterkvällar. Tur att vi fick en sådan fin innan han åkte. Annars har vi stressat runt så mycket den här gången.

Idag ska jag dock hämta Elsalie för min veckobonusnatt i pappaveckan. Hon vet inte om att det väntar en present innanför dörren när hon kommer hem och det ska bli så kul att se hennes min. Hon har nämligen sedan i i höstas önskat sig gula foppa-tofflor (jag vet, men hon är bara 3 år och gult är dessutom favoritfärgen). Det var det enda som hon uttryckligen önskade sig i både julklapp och födelsedagspresent. Jag tog väldigt lätt på det och tänkte att jag köper väl om jag ramlar över ett par. Det misstaget gjorde hela släkten vilket ledde till att hon blev så djupt besviken efter jul att hon inte hade fått några gula tofflor.

Så efter det har jag försökt att leta lite mer, men vet ni hur svårt det är att hitta just gula i barnstorlek?? det finns enormt mycket rosa, röda, svarta, gröna och blå. Inte gula. Så i förra veckan tog Michael tag i det och beställde från nätet. Ett par gula crocs! Visserligen med Nalle Puh på, men det tror jag inte spelar någon roll. Dessa står nu på skohyllan i hallen och väntar. Hon kommer bli så glad!

Kommentera

Publiceras ej