Det mest stressande ljudet

1kommentarer

Jag och Nina pratade en del om det här med att vara telefonberoende, alltid nåbar, alltid uppkopplad och stressen det ger.
 
Efter att hon åkt hem bestämde jag mig för att lägga mig badet en stund UTAN telefonen bredvid mig, att bara koppla av. Självklart ringer det och jag får djupandas för att inte rusa upp och ta det. Hinner tänka att det här gick ju fint, bra där Cissi.
 
5 minuter senare ringer det igen och nu klarar jag det inte. Jag rusar upp, springer naken genom huset så att tuttarna fladdrar och parketten får en våt rand. För mitt liv springer jag och möts av detta:
 
Jag missar även det andra samtalet och har då alltså sprungit upp ur min njutningsstund, trotsat hala golv och trappsteg, utmanat mina fogar för ingenting. Suck! Varför gör man så?
 
Sedan var det ju så klart Michael som hade ringt från båtens satellittelefon, vilket betyder att jag inte kan ringa tillbaka. Så nu sitter jag är och får vakta telefonen ännu hårdare än jag brukar. Vad lärde jag mig av detta?

1 kommentarer

Nina Johansson

09 May 2013 22:33

Glöm INTE att berätta att vi (du) BÅDE fick av dragkroken, satte på gummiproppen, tömde båten på vatten OCH fick igen alla knapparna igen. Mäkta stolta!

Svar: Självklart berättade jag om båten, men glömde dragkroken. Ja, ja jag får skryta mer imorgon.
Cissi

Kommentera

Publiceras ej