Bebislängtan och lite värmegnäll

0kommentarer

Förresten så var det två underbart, härligai bebisar med igår på bokcirkelträffen och jag blev så lugn och glad när jag kände det berömda suget. Att jag verkligen längtade efter att mitt lilla pyre skall komma ut. Jag har ju fokuserat på hur tufft det är första tiden med ett barn. Jag har ju inte riktigt tyckt att jag är en "bebismamma" och har egentligen inte känt något sug efter en bebis sedan Elsalie, förrän jag i höstas helt plötsligt bara slog om och kände: Nu! Nu vill jag!
 
Sedan har jag ju varit inne i graviditeten och inte tänkt så mycket på det. Men nu när jag såg dessa två kändes det så otroligt bra! Även om jag inte ville hålla dem, för jag klarar inte av någon mer kroppsvärme just nu än min egen. Jag är så varm av mig själv nu för tiden att det blir ett problem. Händer och fötter svettas och sväller okontrollerat. Att hålla en bebis är ju dessutom i sig lika svettigt som ett spinningpass i en bastu. Voj voj, sommaren har inte ens dragit igång på riktigt och jag gnäller redan....

Kommentera

Publiceras ej