Att vara på smällen

2kommentarer

Det sämsta med att vara gravid:
1. Saknaden efter vin, så här inför sommaren och efter en resa till Frankrike så känns det faktiskt outhärdligt. Detta hänger ihop med nästa punkt…
 
2. Det stående uppdraget som fyllechaffis åt andra
 
3. Saknaden efter blodiga biffar, charkuterier och carpaccio. Tur att jag inte är en dessertostmänniska!
 
 
4. Hyn! Nä, jag välsignas INTE med en rosig, välmående graviditetshy. Jag får finnar, pigmentsfläckar och en glåmighet som bara en mor kan älska
 
5. Smärta i fogarna, tyvärr mer kännbart den här gången och detta gör mig orörlig (se punkt 6)
 
6. Viktuppgång. Ok, jag ÄLSKAR choklad, tränar inte och unnar mig…jag kommer att ha en lång väg tillbaka, låååång.
 
7. Brösten växer, bH:ar är svindyrt! Mitt startläge är i paritet med Dolly Parton och jag som har ett helvete med att försöka klä mig anständigt, måste nu googla segelmakare för att överleva tredje trimestern. Inför amning är det bara att kapitulera och tvingas inse att det kommer att bli naket som gäller hösten 2013. Lika bra att lära mig att nonchalant gå runt på alla fyra så man på långt håll i alla fall kan komma undan med att se ut som en ovanlig, hudfärgat ko. Jobb på cirkus nästa?
 
8. Vätskefyllda ben, fötter och fingrar. Beach 2013 kommer att bli mycket intressant, som ett mänskligt experiment tänker jag mig. Något vi kommer att skratta åt 2025 (om jag fått distans till det då).
 
9. Magen och dess usla, långsamma tarmfunktion. Enough said!
 
Det bästa med att vara gravid:
1. Man kommer att få en ljuvlig lite bebis
 
2. Man får en drottningstatus hemma (tänk er fet bidrottning som bara käkar honung och bestämmer saker, alternativt hugger huvudet av dem som motsätter sig/försöker para sig)
 
3. ..?
 
Men kom igen, ska det vara så här snedvridet?? Om jag gräver riktigt långt ner så kan jag hitta några bubblare som dock inte kvalificerar in på min lista som ni förstår.
 
Bubblare, som kunde ha platsat:
 
1. Håret blir tjockare och får bättre kvalitet (jag kommer ändå att tappa det under amningen)
 
2. Man BORDE få fotmassage varje kväll (Michael, jag skriver BORDE!!)
 
3. Folk reser sig upp i kollektivtrafiken och lämnar plats (Jag kör bil till jobbet)

2 kommentarer

Nina

04 May 2013 21:02

Så deprimerande läsning att det knappt går att kommentera... Någon särskild du försöker övertyga? :-D

Svar: Motbevisa mig gärna! Är det något jag har missat?
Cissi

Anonym

12 May 2013 20:08

Ær det fel att bli tænd på hudfærgade kon bilden?

Svar: Ja, det är sjukt din perversa människa!
Cissi

Kommentera

Publiceras ej