Att utnyttja tiden man har tillsammans

0kommentarer

Åh idag är en sådan där "klump-i-magen"-dag när Elsalie ska till sin pappa några dagar. Det är ju jättekul för henne förstås och hon har längtat så mycket, men jag får alltid en känsla av att jag inte utnyttjat varje dag till fullo med henne. Att jag inte har sniffat henne tillräckligt i nacken och gett henne nog med pussar. Jag har väl dessutom skällt på henne någon gång för mycket och haft för lite tålamod. Varför hittade jag inte på mer saker, varför pysslade vi inte eller gjorde någon spännande utflykt? I detta läget minns jag bara vardag. Fast det är väl så det är för alla antar jag, men när man bara har halva tiden med sitt barn så blir det extra noga med den tiden man har (i teorin, i praktiken blir det exakt likadant som för alla andra familjer..)
 
Morgonen var extra mysig. Elslaie kom runt 6-snåret till min säng och kröp ner. Hon pussade mig över hela ansiktet och sa " Mamma, du får pussa mig hur mycket du vill!". Helt ljuvligt. Vi snoozade en stund och hade en ganska lugn morgon tillsammans ( så lugn den kan bli när man ska iväg till förskola/jobb och dessutom packa väska för familjeskifte). Fast vi ses redan på söndag kväll antagligen, för hennes pappa skall på kurs nästa vecka, så vi har mixtrat lite med schemat.

Kommentera

Publiceras ej