Andra barnmorskebesöket

0kommentarer

Igår var vi hos barnmorskan för andra gången sedan vi plussade. Med Elsalie sprang man ju där jämt, nu andra gånger skall man nog klara sig själv är tanken. Jag menar, jag är ju i vecka 24 redan och har ju hunnit utsätta min lilla räka för diverse saker utan att landstinget varit där och styrt upp. De har ju ingen koll på om jag käkar råa musslor, dricker blod eller hetsbastar hea dagarna. Tar de inget ansvar??
 
Skämt åsido så är det ju skönt att inte behöva gå så ofta med tanke på jobb och så, men samtidigt så älskar jag ju att vara där. Att få bli lite ompysslad.  Ja ni vet, ta blodtryck, blodprov, kissprov, mäta magen, svara på frågor om hur jag mår och planeringen inför bebislivet. Det är ju som ett mindre spabesök för en småbarnsmorsa som mig. Jag saknar bara fotmassagen, drinken och någon liten frukttallrik att tugga på. Jag kanske ska tipsa dem om det?
 
Min barnmorska är en superbehaglig person och det allra bästa är att hennes son också är sjöman ( hur kommer det sig att jag alltid hamnar med sjöfolk/sjöanhöriga ??). Det betyder att jag inte alls behöver förklara mitt liv så mycket. Hon förstår när jag pratar om att Michael har fyraveckors-törnar och ser möjligheten med hur vi planerat kring föräldraledigheten. Så skönt! Ingen bekymrad min, huvudet på sned och frågor om hur jag ska lösa att vara ensam så mycket. Hon vet också att det blir precis så som man ställer in sig på att det ska vara. Fokuserar men på att det är jobbigt, så blir det jobbigt.
 
Besöket gick i alla fall bra och kroppen sköter sig hyfsat. Dock kan jag eventuellt behöva kolla upp om det är karpaltunnelsyndrom jag lider av med mina sovande fingrar. 

Kommentera

Publiceras ej