An act of love....

2kommentarer

Jag och Michael har lite olika smak vad gäller bär. Jag är förtjust i smultron, hallon och björnbär. Han vill ha vinbär! Vinbär, dessa små sura bär som bara blir hängande. Han har en vision om hur han ska sylta och safta. Att barnen ska springa benen av sig på sommarmornar för att hinna först till busken.
 
Ledsen babe, barn tycker oftast att dessa bär är för sura och smakar vuxet. Och vem ska dricka all saft och äta all sylt som du dagarna i ända måste tillverka för att bevisa att bären behövs? Inte jag i alla fall! Vinbär är äckligt och onödigt.
 
Så lät det innan Michael åkte ut på sjön. Nu, snart en vecka senare planterar jag det här:
En röd och en svart, precis som han ville. Är inte detta kärlek, så vet jag inte hur jag ska visa det?

2 kommentarer

Anonym

11 May 2013 19:37

Ælskling du ær bæst! Jag och barnen kommer hinka i oss min goda saft.

Svar: Ha ha ha, vi får väl se. Min smultronpaj mot din vinbärssaft. The game is on!
Cissi

Nina Johansson

13 May 2013 21:17

1) Man kan väl inte SLÖSA smultron på paj?! Hur mycket ska du ha egentligen?
2) Mikael har rätt. Det är barndomsminnen, sommar och härligt att springa ut i trädgården och äta mogna röda vinbär. De svarta gillar bara vuxna. Men de är å andra sidan PERFEKTA som saft. Jag har planterat TRE buskar för att ungarna riktigt ska kunna njuta!
; )

Svar: Äsch, vinbär är äckligt. Våra barn (och jag) är dessutom antagligen för sockerförstörda för att någonsin uppskatta dem...Basta!
Cissi

Kommentera

Publiceras ej