Vaggan

2kommentarer

 
Här är skapelsen!
 
Jag hoppas att den ska funka. Vi har testat hållfastheten med Elsalie i (17-18kg) men nu måste jag testa hur det kommer att funka rent praktiskt att lägga ner en sovande bebis (läs: handgranat) här i utan att hen vaknar. Sedan hoppas jag på att man kan få in ett lagom sövande gung på den. Den hänger ju alltså en bit över sängkanten, om det inte syns på bilden. Är Gorm den åksjuka typen så får ju vaggan plats på golvet.
 
Vi vet att den måste bytas ut så fort bebisen börjat röra på sig eller vända sig, men då får vi hitta en annan lösning. Kanterna är ju inte superhöga, men tillräckligt de första månaderna. Den har ju som sagt hjul på sig och är lätt att haka av från takupphängningen, så det funkar väl ett tag att ta med sig den runt i huset också.

2 kommentarer

Nina Johansson

15 Jun 2013 21:00

Så underbart mysig grej! Och så imponerad att ni bara snitsar till en sådan där över en kväll.
En fråga bara... om ni ändå har hjul på den och ska köra runt den i huset under dagarna, varför kan den inte bara stå på hjul bredvid sängen under natten? Får den inte plats? Eller var jag bara fantasilös och trist nu? För det är klart att det är roligare att hänga i taket!

Svar: Japp, trist och praktiskt. Mycket roligare med rumpnisse-lösning och att kunna gunga! :-)
Cissi

evvis

16 Jun 2013 14:03

fick den godkänt av farsan`??

Svar: Ha ha ha, jag vet inte om han såg den...
Cissi

Kommentera

Publiceras ej