Tomt i huset

0kommentarer

Idag är det lite deppigt.
 
Elsalie hämtades i förmiddags av sin pappa för en två-veckorsvistelse. Suck!
Man vänjer sig aldrig riktigt och jag upplever att det blir jobbigare och jobbigare. När hon var mindre hade jag behovet av avlastning på ett annat sätt, men nu när hon är så stor och självständig så känns det bara jobbigt. Det enda sättet att inte totalt deppa ihop är att fokusera på att hon har ju det bra. Hon har ju längtat efter sin appa och ska nu ut på mysig segelsemester. Detta är bara andra gången som jag är utan henne i två hela veckor. Jag brukar ju alltid på någon helg eller ett par veckodagar extra. Så nu gäller det att bita ihop.
 
Jag försöker att vila mig och städa för att koncentrera mig på annat. 4 olika Sommar i P1-program har jag redan hunnit lyssna igenom, medan Michael varit på Universeum med sina systerdöttrar. Jag kör några maskiner tvätt också, min favorithushållssyssla. Sedan försöker jag att inte falla i martyrskap. Försöker! Nästa vecka åker Michael ut på sjön och då blir det helt tomt här på Karsegårdsvägen.

Kommentera

Publiceras ej