Tips / inspiration

0kommentarer

Nu när det börjar närma sig förlossningen så har jag börjat bunkra upp med lite olika produkter från jobbet. Blöjor så klart och våtservetter, men det allra bästa hittar jag ändå i TENAs produktsortiment.
 
Eftersom man blöder några liter eller så efter förlossningen (känns det som i alla fall) och vanliga bindor inte klarar av anstormningen de första dagarna så brukar man utrustas med en lite käck nättrosa från förlossningen/bb med tillhörande gigantisk binda/blöja. Inte särskilt kul eller smickrande. Man behöver dock lite kraftigare absorptionshjälp och då har jag ett perfekt tips (om jag får göra reklam för mitt jobb och dess produkter): leta i TENAs sortiment istället. De är utvecklade för att ta hand om betydligt större vätskemängder än små mensar, perfekt för de här dagarna.
 
De här kommer jag att strutta runt i den första tiden:
 
Då slipper jag dessutom förstöra någon av mina egna trosor, eftersom dessa är som engångstrosor som man bara slänger. Jag tänker blöda med stil!
 
 
Nu återstår bara problemet hur jag ska få Michael att använda den manliga modellen:
 
För det finns ju inte en chans att han får gå på toaletten under förlossningen!

Kommentera

Publiceras ej