Tävling

1kommentarer

Varför är små barn så besatta av tävling? Om man tar tid eller tävlar så är det aldrig något problem att få Elsalie att kissa, plocka upp något eller hämta posten. Det är ju det positiva, att man kan använda det.
 
Det negativa är när två små barn ska tävla mot varandra. Det är ju alltid någon som blir hjärtskärande ledsen. Jag tycker dock att lösningen på springtävlingen i lördags blev en lyckad kompromiss. Visst, de kunde springtävla men var tvungna att hålla handen under tiden.
Perfekt! Två glada tjejer "vann"
 

1 kommentarer

Nina Johansson

18 Jun 2013 21:55

Ha ha, oerhört smart! Ingen aning varför det ska tävlas jämt. Är väl ytterligare ett sätt att få bekräftelse på hur bra de är antar jag. Kolla på mig! Kolla vad jag kan. Kolla vad lång jag är. Kolla på det här mamma! Pust... : )

Kommentera

Publiceras ej