Späckad långhelg

1kommentarer

Oj oj oj, vilken långhelg det har varit. Fullt pådrag hela tiden. Nu sitter jag på jobbet och pustar ut
 
I onsadgs kom ju Michael hem och som vanligt så har alla aktiviteter bunkrats upp till hans hemgång, så det gäller att hänga på. Alla ska träffas och allt skall göras.
 
På torsdagen åkte vi iväg på en tripp till Alingsås och en härlig 30-årsfest. Solen lyste och det var trädgårdshäng för hela slanten, väldigt trevligt! Jag fick slita Michael därifrån när jag tyckte att det räckte för den nyktra, gravida chauffören.
 
På fredagen hann vi med första lilla båttrippen innan Julia, Toni och Juni kom på besök. Vi grillade och hängde på altanen. En väldigt skön fredagkväll blev det och som vanligt önskar jag att vi bodde närmre varandra så att dessa träffar kunde bli av oftare.
 
Lördagen bjöd på lunch på Hamnkrogen i Gottskär i goda vänners lag. Jag valde smart platsen frånvänd solen och undgick därmed de omfattande brännskador som Michael pådrog sig, då luchen gled iväg mot eftermiddag. Ölen var tydligen lite väl god och jag klagade inte, så vi blev sittande en stund.
På kvällen blev det Håkan Hellström på Slottskogsvallen. Och vilken kväll sedan! Ganska magisk. Han kan det där med stämningar, Håkan. Själv blev jag otroligt stolt över att min kropp pallade av att stå i 3 timmar utan att gå sönder. Jag tror visst att mitt lilla hjälpbälte funkade. Vi visade oss dock vara två väldigt naiva konsertbesökare. vi trodde visst att 2010-talet kommit i kapp även musikarrangörer och skulle glatt köpa oss lite mat, när magen knorrade, med våra VISA-kort. Det gick visst inte och vi kände oss ganska snopna där vi 19-snåret med hungriga magar, 4 timmar till hemgång och 25 kr på fickan...Men vi tog oss samman och körde en klassisk drive-in-McDonk på hemvägen istället. Så nöjda med att bli äldre och hellre vilja åka hem till soffan efter en konsert med en matpåse i handen än fortsätta ut i nattens vimmel. Jag tror att vi är sjukt redo för de påföljande månaderna av hemmahäng och tidiga kvällar...
 
På söndagen blev det Grand Final med Michaels pappa på lunch och sedan 1-årskalas i Vänga för min brorson Viktor. Sammanfattningsvis en mycket härlig helg men nu längtar jag lite efter att ha vardag för att komma ikapp mig. På vägen har jag lyckats fånga upp någon fin liten basillusk som gjort mig dunderförkyld också. Så nu är det inte bara kisseri, och ryggsmärtor som väcker mig på nätterna. Nu kommer även hostan in som en dark horse..Ljuvligt!

1 kommentarer

julia

10 Jun 2013 15:18

...det önskar jag oxå värdering (3

Och sorry för bassilusken...den var nog från mig

Kommentera

Publiceras ej