Saknad

1kommentarer

Idag hade jag och Jossan en av våra numera klassiska lyxluncher. Vi ses på Frölunda torg, äter sushi och pratar, pratar, pratar. Helt underbart och så välbehövligt. Min bästa pysventil! Idag hade vi väldigt mycket att avhandla och jag kände mig inte klar alls när jag var tvungen att skynda mig tillbaka till kontoret efter två (!) timmar. 
 
Åh vad jag saknar att bo på gångavstånd från henne! Det var så lyxigt när vi delade samma ö. Vi var ju dessutom föräldralediga samtidigt med våra tjejer och vilken härlig känsla det var att vara mammaledig samtidigt med någon som står en så nära. Att bara få hasa sig iväg till henne och hennes hemtrevliga hus för att få hänga över kaffe, när tröttheten hade kommit och tagit mig.
 
Nu bor vi en bit ifrån varandra och det sörjer jag. Verkligen sörjer. Visst det är klart att vi ses, men inte lika ofta nu när vi ska passera vatten, en storstad, en motorvägssnutt och en liten landsvägstur innan vi får syn på varandra. Det är skillnad mot en promenad på 3 min där vi ofta möttes på hälften vid skolan.

1 kommentarer

Jossan

19 Jun 2013 09:33

Stor saknad!!! Luncherna har blivit våra livräddare... Varm kram <3

Kommentera

Publiceras ej