Myror

1kommentarer

Borta bra men hemma bäst.
 
Vår semester var verkligen perfekt men vad skönt det ändå är att komma hem. Jag njöt till och med av att betala räkningarna i går kväll och tycker att det ska bli lite härligt att städa idag. Trots att vi inte har städat sedan midsommarfesten.
 
När vi åkte iväg har dock en annan familj passat på att flytta in här. Familjen svartmyra! Hundratals av dem kryper runt i nerevåningen. Vad äter myror? Vad vill de oss? Och framför allt, hur faan får man bort dem? Att hälla ut myrr känns ju inte så hälsosamt direkt.
 
Jag är uppväxt med det här problemet. När min lillasyster fyllde sådär 4-5 år hade hon ett barnkalas där alla barnen valde bort de förberedda lekarna och bara stampade myror...I två timmar stod cirka 10 barn och stampade och stampade. Det var det mest praktiska kalaset någonsin. Ända stöket var att sopa upp högar med myror efteråt....

1 kommentarer

Nina

27 Jun 2013 08:53

Sådana där små dosor som de går in och äter gift i och sedan tar hem till boet och delar med sig av är ruskigt effektiva har jag för mig. Vi hade samma problem i Långared och i Mikaels lägenhet.

Svar: Myrrdosor inhandlade idag, nu återstår att vänta....
Cissi

Kommentera

Publiceras ej