Jag är dålig på att vara fräck

2kommentarer

Idag tog jag Mustangen när jag skulle handla. Vädret var ju fint, så det kunde vara skönt med taket nere och den behövde tankas lite. Jag har ju haft lite svårt för den här uppmärksamhetssökande bilen men kände att som gravid kvinna kanske jag kommer undan penisförlängarkänslan...
 
Jag brände iväg, håret fladdrade i vinden, Håkan sjöng högt från min spotify-lista och jag kände mig faktiskt lite fräsig. Jag började på Plantagen där jag köpte mig en "kompostbyggsats" av fyra gallersidor. Supernöjd struttar jag iväg till bilen där jag inser att dessa inte alls går in i det minimala bagaget. Åh, vad fånig man känner sig när man ändå testar något som man ser tydligt med ögonmått att det inte kommer att gå. Som att paketet med metallpinnar på något magiskt sätt skulle krympa om jag bara trycker lite på det...
 
Redan här förlorar jag lite av min coolhet men det går i alla fall att ställa paketet i baksätet eftersom taket ändå är nere. Trots solglasögonen känner jag mig inte lika het längre när jag åker mot Coop med ett stort fladdrande kompostpinnepaket i baksätet, men med lite musik och medsjungning så kommer jag i stämning lagom till att jag sladdar in vid mataffären och gör en perfekt parkering.
 
Jag ska bara handla lite snabbt så jag försöker inte ta upp taket innan jag går in i affären även om det sticker upp ett paket i baksätet. Om det skulle komma en kompostsugen tjuv förbi skulle det vara en smal sak att bara norpa det, men jag bestämmer mig för att spela på min nya coola image. Who cares, tänker jag och släntrar in på Coop. När jag betalt och är på väg ut ser jag det....REGNET!
 
Det har kommit en ordentlig regnskur och stora, tunga droppar öser ner. Med mina känningar i fogarna kan jag inte rusa ut till bilen utan tvingas långsamt skrida genom regnet fram till bilen. Där har det nu samlats en 4-5 personer som nyfiket tittar på katastrofen. Vem är idioten med cab:en?? Jag inser att min värdighet är förlorad och får mödosamt hoppa in i bilen och försöka skynda mig på med taket samtidigt som jag måste hålla i kompostpinnepaketet och lite tetrisaktigt få det att forma sig efter bilens innandöme. Svettigt!
 
Varför slutar det alltid så här när jag får en liten stund av coolhetskänsla?

2 kommentarer

Michael

02 Jun 2013 09:46

Jag tycker du är cool.😛
Har en bättre: Taket nere, Mormor, 4 lådor penser och en rullator..... Kan inte bli så mycket coolare än så.

Nina Johansson

02 Jun 2013 15:35

Så oerhört roligt att jag skrattar när jag läser! Jag vet precis hur det känns när det alltid misslyckas, coolheten. Ha ha ha ha - var det ingen som hjälpte den gravida kvinnan i nöd förresten? Stod de runt dig och fnissade?

Kommentera

Publiceras ej