Fixarkväll

1kommentarer

Vad mysigt det är när man har en fixarkväll tillsammans. När man tar tag i en massa saker och jobbar bredvid varandra. Det började med att Elsalie och Michael satte ihop en soffa till uterummet med plats för förvaring inuti. Där har vi nu gömt allt som ska till till återvinning; tidningar, glas och pantflaskor. Så skönt att få bort det från ena hörnet där det stått och skämts för sig tidigare.
 
Sedan satte vi igång med nästa projekt, att bygga en vagga till bebisen för att hänga i taket i sovrummet. Vi har länge funderat på hur vi skulle lösa sovplats åt Gorm den första tiden. Vi vill ju ha hen i sovrummet, men helst inte i sängen. Tyvärr saknar vi cirka 30 cm för att få in en spjälsäng eller liknande.
Michael hittade häromdagen en vit liten tvättkorg på hjul som vi bestämde oss för att modifiera. Så ikväll satte Michael fast en upphängningsanordning i den samt i taket, medan jag skar ut en madrass och sydde om ett madrasskydd för att få det att passa. Jag kapade dessutom ett spjälsängsskydd och sydde ihop för att få det att passa korgen. Så nu har vi nog bebissängen färdig. Det återstår bara att tvätta och bädda med sängkläder. Det bästa är att man kan plocka ner den och ta med sig runt i huset.
 
Bild får komma imorgon, mest för att jag inte ids ta mig från tv-soffan i nedervåningen, där jag skriver detta, till sovrummet på övervåningen....
 
Av bara farten sydde jag ett draperi till kojan under Elsalies säng och lagade ett litet hål i min gamla amningskudde. Ibland så händer det!

1 kommentarer

Nina Johansson

15 Jun 2013 21:03

Det är de BÄSTA kvällarna. Så himla mysigt. Och alla i familjen har mycket roligare när alla har ett "uppdrag" att pyssla med. Gilla. : )

Kommentera

Publiceras ej