En lat dag

0kommentarer

Titta vad jag lyckades med igår kväll! Jag nådde ända ner till tårna och det blev bra. Jag är urstolt och känner mig lite tjusigare nu. Jag behöver lite piff på mina fötter för att ta fokus från hur uppsvällda de blir efter en arbetsdag. I ballerinaskor ser de ut som en avlång muffins som pöser över kanten...
 
Idag blir det en lat dag. Jag har en av de där vila-ikapp-helgerna, som infinner sig då och då i mitt liv. En helg där jag inte har varken Elsalie eller Michael att ta hänsyn till. Jag inser ju dock att dessa helger kommer att försvinna i och med bebisens intåg och det skrämmer mig lite. Hur blir det med tvåbarns-chocken för mig? Mitt liv går ju ut på supertuffa perioder varvat med superlugna. Jag laddar inför mina ensamveckor med Elsalie och allt eftersom den perioden går så får jag ju mer och mer minus på sömn- och lugn-och-ro-kontot, tills hon åker till sin pappa och jag kan ta igen mig igen. Det funkar och jag har en rutin. Klart att mitt tålamod är sämre i slutet av andra veckan, men jag tycker att jag mer och mer klarar av att inte stressa upp mig eller köra slut på mig. Snart infinner sig en ny periodisering med 4 veckor ensam med en bebis i taget. Kommer jag då inse att jag vilar när Elsalie är hos mig (för att hon kan hjälpa till och dessutom roa bebisen) eller är det vila när jag bara har bebisen hos mig? Det blir spännande att se, inget självklart svar finns ju på detta.
 
Just nu ligger jag dock i horisontalläge för att läsa GP med en kaffe och lite choklad vid min sida. Dvs det är långtifrån synd om mig. Jag är verkligen grym på att vila om tillfälle ges!
 

Kommentera

Publiceras ej