Det är tufft att växa upp

1kommentarer

Jag vet att klimatet är hårt bland barn och att de måste lära sig att hantera en hel del. Man kan inte odla hårdare skinn på näsan om man inte får sin hud bortskavd någon gång. Men ändå. Mitt hjärta gick sönder i morse när Elsalie, efter att som vanligt den sista tiden vägrat ha på sig byxor, berättade orsaken.
 
- XXX på dagis säger att jag är ful på mina byxor! Jag är tydligen helt hudlös när det gäller henne och visste inte riktigt vad jag skulle säga eller göra för att stärka henne. Självklart sa jag att det inte är sant och att det inte var snällt sagt av XXX. Jag sa också att om XXX säger så igen så får Elsalie säga att hon blir ledsen av det (eftersom jag verkligen ANTAR att hon inte säger så för att göra Elsalie ledsen utan bara säger det som ett konstaterande för att hen själv inte gillar byxor...). Vad gör man?
Stor liten tjej i sin klätterkoja

1 kommentarer

Nina Johansson

15 Jun 2013 21:01

Jag avskyr att ens tänka tanken på all skit de ska behöva utstå genom livet. Hudlös var ordet...

Kommentera

Publiceras ej