Besiktning x 2

1kommentarer

Igår var jag på min fjärde bilbesiktning den här månaden. Tre med min lilla kärra och så gårdagens med Michaels vrålåk. Hans bil gick ju så klart igenom utan problem och jag kan inte annat än att undra om den egentligen besiktade sig själv. Den unga killen som gjorde jobbet höll nämligen nästan på att kissa i brallan när man fick gasa runt lite i den.
 
Han hade inga anmärkningar förutom att det var beklagligt med all pollen nu som lägger sig så tråkigt på den svarta lacken... Jag, som satt i beroendeställning, fick bara hålla med när han konstaterade att "det ju det bullriga ljudet som gör halva känslan med bilen". Jag nickade också så myndigt jag kunde när han konstaterade ett det satt "ett väldigt nytt och fräscht grenrör" under bilen...Inte samma entusiasm när min Volvo kollas av direkt.
 
Även jag gick igenom en besiktning igår. MVC-besök stod på agendan och jag passerade med bara en enda tvåa i protokollet. Värdena var bra (järnvärde på 135!) och bebishjärtat slog stabilt. Bebisen ligger som en glad mun runt naveln och sprattlar. Jag har enligt journal ökat 9 pannor, men sanningen är nog 10... Mitt enda smolk i bägaren är mina fogar. Så jag fick en remiss till sjukgymnastledd vattengympa. Nu ska jag bara kolla upp tider och om jag hinner gå några gånger innan de stänger för semestern. Tydligen borde jag också beställa ett bälte. Suck, det bara låter så otroligt varmt och otympligt...

1 kommentarer

Lina

04 Jun 2013 18:43

Min BM tipsade mig, trots att hon egentligen inte fick om babyproffsens bälte. 149:- och lika bra enl henne :-))

Svar: Tack för tipset!
Cissi

Kommentera

Publiceras ej