Vecka 37

2kommentarer

Idag går jag in i vecka 37 och räknas officiellt som fullgången! Det ska jag fira med ett biobesök.
 
Det är lustigt hur jag nu blir så sjukt sugen på att passa på att göra allt det där som jag vet blir svårt att få till de närmsta åren. Till helgen ska vi på spa, jag har sagt till Michael att vi måste passa på att äta ute nu så mycket vi kan och nu bio. Jag som inte ens är en film-person vill helt plötsligt se allt som går.
 
Ikväll blir det dock "Känn ingen sorg" och jag hoppas så att den ska vara bra. Det hade varit så härligt att slippa bli besviken på just den filmen.
 
På torsdag kommer äntligen Michael hem och då ska vi sätta igång och grotta ner oss i alla bebisförberedelser; köpa skötbord, packa bb-väska, andningsöva, diskutera namn och drömma.
 
Förresten gick det visst att beställa ny klädsel till vår ärvda Brio-vagn. Jag hade först från Barnens hus fått veta att det inte gick och tog därför tag i alternativ (måla om), men efter ett samtal till Babyproffsen igår så har jag nu beställt en helt ny klädsel. Så det kanske bara blir prylkorgen under vagnen som jag behöver måla. Skönt! Jag hade en känsla av att expediten på Barnens hus inte var helt hundra på sitt svar och min magkänslan var rätt.
 
Namn förresten, är det någon som kan tipsa om bra pojknamn? Michael är säkrare än jag, jag letar fortfarande.
 
 
Jag vet, jag är osminkad och har osmickrande klädsel, men detta är den nakna sanningen....

2 kommentarer

Lina

30 Jul 2013 21:47

Åh! Nu är det nära :-D Glöm inte att packa ner Purelan i BB väskan, den är räddningen för ömma bröstvårtor.
Namn är ta mig 17 inte lätt,,,
Kanske Hjalmar, Harry, Melker?

Hoppas filmen är bra, längtar så efter bio.
Stor kram och gosa till det riktigt nu innan hen kommer, du vet ju hur det blir sen ;-)))
Kram!

Svar: Tack Lina!Purelan är inhandlat efter din rekommendation och ska absolut med.
Cissi

Nina Johansson

31 Jul 2013 14:05

Shit. Hänger det på Gorm eller våra tips så får vi börja tänka... : )
Jag är ju svag för allt som slutar på LL: Kalle, Pelle, Olle... vi hade även Petter, Alfons, Alfred, Arvid, Abbe.
Men jag gissar att vi inte jobbar i samma kategori?

Purelan är universalkrämen! Funkar på allt, och DRÄNK in bröstvårtorna efter VARJE amning. Det är räddningen.

Svar: Ha ha ha, Gorm är ju inget alternativ. Jag är också väldigt inne på smeknamn, gillar många av dem du nämnde.
Cissi

Kommentera

Publiceras ej