Stylist

0kommentarer

Igår kom min syster förbi med sin kille. Hon behövde låna en klänning och det är något jag har garderoben fullt av.  Jag har ju hängt undan det mesta som jag inte längre får på mig och jag älskar att gå dit och kika. Man hinner ju glömma av vad man har för något och hittar alltid plagg som man saknar.
 
När vi väl började plocka bland klänningarna insåg jag hur mycket jag längtar efter att kunna ha på mig vad som helst. Jag förvandlades till en stylist som skulle matcha med skor, skärp och accessoarer. Sedan blev jag sjukt avis på att det inte var jag som skulle testa de olika varianterna.
 
Hon valde till slut en marinblå långklänning som hon ska matcha med röda detaljer. Hon målade naglarna knallröda med mitt gelnagellack och lånade ett par skor. Det blir nog superfint. Självklart tog jag ju ingen bild på henne, men jag hittade i alla fall de glömda skorna i hallen:
 
 
 
Undrar när jag kommer i min väntande garderob? Man brukar ju känna sig så sjukt smal direkt efter förlossningen, men jag vet ju att man absolut INTE ska gå hem och testa favoritkläderna direkt eftersom man då riskerar att få en chock över att ens kroppsuppfattning är så sned. Tills att man kommit tillbaka någorlunda får man nöja sig med "snälla" kläder, snygga skor och roliga accessoarer....Jag har ny färg på naglarna tex:
 
Roligare än så blir det inte.

Kommentera

Publiceras ej