Nasare

1kommentarer

Jag är ledsen "Rädda Barnen" men ni har just bränt era broar för en lång tid framöver hos mig. Jag blev nämligen väckt mitt i en eftermiddagslur av två överkäcka tjejer från denna organisation. Och det spelar ingen roll vilken fin sak man är ute för att tigga pengar till, när jag sover och blir väckt, då hatar jag alla en smula!
 
Så oavsett om det varit Jehovas, en som velat sälja älgtavlor eller majblommebarn, de hade alla gått samma öde till mötes som de här två tjejerna. Jag fräste lite trevligt att "jag sov faktiskt" och "så jag är inte intresserad av vad ni vill"! Sedan stängde jag dörren. Knacka dörr, vilket oskick!
 
/sura tanten
 
Ps. Jag är ju världsförälder och skänker då och då till läkare utan gränser, plus att Michael också ger till någon organisation varje månad...så jag är inte ond. Bara trött.

1 kommentarer

Nina

10 Jul 2013 22:56

Idag försökte Läkare utan gränser stanna mig på gatan med frasen: "Hej, känner du till Läkare bla bla?"
"-Jajamen" så jag, log stort och gick vidare. Och jag VILL ju egentligen hjälpa dem. Men kom igen, jag skulle hämta thai, och Sara och barnen väntade och... äsch vi är väl usla då. Vi tar det sedan. Efter föräldraledigheterna. Okej?

Kommentera

Publiceras ej