När Elsalie sveper in....

1kommentarer

....så snurrar allt fort, fort.
Hon hann knappt hänga upp solhatten innanför dörren innan första lekkompisen var på plats. En kompis från förskolan och hennes mamma hängde med oss under dagen. När det hade lekts hela dagen och kompisen tacklat av (det blev en vagntur hem med snuttefilt för henne...), slängde Elsalie i sig lite mat och krävde att få gå till grannkillarna.
 
Eftersom vi inte känner dem...eller rättare sagt jag och Michael känner dem inte, Elsalie har redan varit över ett par gånger. Bland annat smet hon iväg på midsommar när vi hade huset fullt och plötsligt ringde grannarna till oss intet anande och berättade att hon var hos dem...pinsamt! Vi visste ju inte ens hur länge hon varit borta...
 
I alla fall ville jag att de skulle få en chans att säga nej ifall det inte passade, så jag fick traska med. Om man inte ska gena över en stenmur och hamna på baksidan av deras hus i deras trädgård, så får man gå en lång och ordentlig omväg, vilket jag tvingade oss att göra. Förstå hennes sturska min när grannarna blev jätteglad att hon kom och frågade varför vi inte gick över muren istället för den långa vägen....
 
Jag är i alla fall väldigt glad att hon är så framåt och social. På den här vägen kommer hennes mamma kunna åka kompissnålskjuts utan problem. Skönt, för jag är ju lite mer av en enstöring.

1 kommentarer

Nina

12 Jul 2013 11:01

Både skönt att de är sociala och skitjobbigt att de aldrig är nöjda med att bara vara hemma. Maja fråga 10 ggr/dag "Vad ska vi göra idag?" Hon blir aldrig nöjd.

Kommentera

Publiceras ej