Mintgrönt

0kommentarer

Skit! Jag som är familjens tvätt-nazi och helst inte släpper in Michael i tvättstugan har gjort det där jag är rädd att han ska göra...jag har missfärgat en tvätt. Det som är bra är att det var en liten tvätt, så få plagg är förstörda. Det dåliga är att det var en tvätt av nya kläder, dvs jag har förstört dem innan de har använts. Jag skulle tvätta lite nyinköpta, vita bebiskläder och en filt, men fick dåligt miljösamvete över den lilla mängden tvätt och slängde (mot alla mina regler) med lite av Elsalies saker, som en knallturkos klänning....Hela tvätten fick en mintgrön ton. Så finns det någon chans att höstens färg är svagt mintgrön eller får vi vänta in vårens färgpalett? Det är ju i alla fall en könsneutral färg...(grämer ihjäl mig över den fina bebisfilten och den lilla kaninoverallen)

Kommentera

Publiceras ej