Jag är så vacker...

0kommentarer

Det är väldigt sällan jag behöver skämmas för min dotter, men de senaste veckorna har hon börjat sjunga en egen sång, som mitt svenska jante-jag tycker känns lite skavig. Hon sjunger:
 
- Jag är så vacker. Jag är så vacker. Jag är så vacker...osv
 
Det är så mycket i det här som känns jobbigt. Framförallt att hon lägger värdering i sitt utseende och dessutom är det ju sällan charmigt med skryt....Det hade varit så mycket skönare om hon sjöng "jag är så snäll" eller något liknande. Hemma så gör det väl inte så mycket och jag brukar inte kommentera, men just nu hör jag henne skråla sin sång nere hos grannen.... 
 
Ska jag fortsätta skämmas eller ska jag vara nöjd över hennes sköna självförtroende? Det kommer ju säkert en tonårsperiod där man skulle jubla över en sådan här sång...
 

Kommentera

Publiceras ej