Efterlängtat regn och lite shopping

3kommentarer

Idag vaknade jag av världens skönaste ljud. Regn!
Regn som smattrade mot markisen utanför fönstret. Så ljuvligt. Istället för de vanliga 23 graderna till frukost avnjöt jag 19 grader och klar luft som gick att andas.
 
Glad i hågen åkte jag mot Göteborg för att möta Solveig, som så snällt gått med på att valla runt mig i maklig takt på gatorna. Fast redan efter lunch kom värmen igen och solen stack fram. Suck. Kan man inte ens få en dag av vila från svullenheten? Jag som modigt nog tog på mig ringen på morgonen.
 
Efter några veckors ströhandel på nätet och en del shoppingturer, så hade jag inte så mycket vettigt kvar att inhandla och då blir det så här:
 
En servetthållare i form av två kyssande grodor. Jo, den behövde jag verkligen! Mitt hem kändes helt ofullständigt utan den....eller så behövde jag bara få hålla en påse i handen på stan....
 
Jag var också på Panduro för att köpa lite färg till barnvagnen. Vi ska ärva min brors barns vagn, en Brio Happy, som runt 2010 var svart, men nu blekts till en gråbrun färg varvat med svarta detaljer. Jag trodde att jag var lite udda när jag frågade efter textilfärg till barnvagn, men det var tydligen inte helt ovanligt. De kunde dock inte utlova något perfekt resultat, så det ska bli spännande....
Jag har dock ännu inte fått hem vagnen eftersom de fortfarande använder den till sin yngste ( de ska köpa kärra snart, har de lovat), men nu är jag ivrig på att testa. Man får väl måla något lite undanskymt ställe först och kolla av. Kanske bra att testa i regn också så att det inte färgar av sig eller så?

3 kommentarer

Sjömannen

28 Jul 2013 04:31

Tyckte servetthållaren var kul. Bra köp.

Jossan

29 Jul 2013 10:51

Ja, den var jättefin! Men du, måla vagnen? Inte färga? Alltså i tvättmaskinen... Kram 😉

Svar: Japp, du läste rätt. Måla vagnen. Innefodret är ju vitt med ett ljusgrått mönster, så jag kan inte färga i maskinen. Färgen är en typ av sprayfärg som ska funka trodde Panduro.
Cissi

Nina Johansson

29 Jul 2013 21:02

Du är SÅ rolig. Har inte du fler grodgrejor? Tycker jag känner igen stilen... : ) Du måste verkligen ha shoppat loss - servetthållare...

Svar: Jo, jag erkänner, det finns nog lite osunt mycket grodor här... Och jag är verkligen lååångt utanför shoppinglistan nu.
Cissi

Kommentera

Publiceras ej