Borta bra men hemma bäst

0kommentarer

Jag är en extrem "hemma-person". Mitt hem är min borg och allt det där. Hur härligt man än kan ha det på semestrar så finns det inget som slår att komma hem. Även om jag efter den här turen möttes av uttorkade blommor, tvätthögar och gräsmatta i behov av klippning.
 
Elsalie däremot skulle nog helt tillbringa livet på resande fot, gärna med ett cirkussällskap. Hon hann vara hemma ungefär en kvart innan hon stack till Smilla för att leka...Fast det är ju ändå härligt och somrigt att få vara så spontan. Trötta mamma kunde i lugn och ro vattna och kolla igenom posten samt slösurfa i soffan. Inte så illa alls. 
 
Vi har dock haft det härligt på vår fyradagarssemester i Vänga. Vi har verkligen haft sommar på det där sättet jag hade som barn med bad i Vängaviken, i Gräfsnäs (för där finns det till och med kiosk!!), båttur, svampplockning och grillning. 
 
Nu är det dags att cykla iväg för att hämta skorpan. Håll tummarna för att hon frivilligt följer med hem samt att hon orkar att köra sparkcykeln själv hela vägen, som hon lovat...

Kommentera

Publiceras ej