Baby to be

1kommentarer

Idag hämtade jag ut den gratis "baby to be"-boxen, som man kan få från apoteksgruppen. Förutom en massa rabattkuponger så innehöll den detta:
 
 
Inte så illa ändå. 3 föräldratidningar (2! st PAPPA), en liten handbok, tre nappar, två miniförpackningar badolja, en pysventil och en miniförpackning olja till gravidmagen. Jag har ju tidigare hämtat ut "babyboxen" på Barnens hus, så nu har jag mjölkat gratismarknaden ordentligt.
Jag har även hämtat ut en gratis, randig body av Kappahls märke Newbie, som man får om man skaffar kundkort där.
 
 
Jag kunde ju inte motstå att köpa den gulliga kaninoverallen, så den fick också följa med bodyn hem. Man kan ju inte bara gå runt på gratisgrejer...
 
Jag är dock väldigt glad eftersom jag i vanliga fall är så sjukt dålig på att använda kuponger, erbjudanden och rabatter. På reor lyckas jag alltid fastna för de få plagg som inte ingår i rean.
 
Michael måste bli stolt över mig nu, för han är rabattkupongernas mästare. Han ser det som en sport att maxa rabatter. Han sorterar dem, lägger i plastfickor i bilen för att ha dem tillgängliga. Jag knölar, i bästa fall, ner dem i min handväska och sedan går jag runt med dem tills nästa väskstädning, då det nästan alltid gått ut.
Tur att vi har balans i vårt förhållande, en Spara och en Slösa.

1 kommentarer

Sjömannen

25 Jul 2013 21:43

Vet inte hur mycket spara jag är.....
Är nog mest min förtjänst den där senaste STORA krediträkningen.

Svar: Fast jävlar vad kuponger du utnyttjar! :-)
Cissi

Kommentera

Publiceras ej