Sova kan man göra när man blir gammal

0kommentarer

Ok, nu börjar jag på allvar förstå vad det betyder med en kvällsmänniska till bebis. Penny har ingen lust alls att ge mig en sekund av egentid på kvällen. Vi går och lägger oss samtidigt vid 23-24-tiden. Jag blir tokig!
 
Hela kvällarna ägnas åt läggning, men förgäves. Så fort jag närmar mig sovrummet eller placerar henne i horisontalläge så skriker hon så att rutorna skallrar. Men får hon sitta upp med mig i soffan, är hon så här nöjd:
Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag måste ju ha kvällarna för mig själv, annars orkar jag inte dessa fyra ensamveckor. Det är ju på kvällen jag samlar all kraft inför morgondagen samt röjer upp efter dagen. Nu blir inget gjort och jag lägger mig helt urlakad.
 
Så nu har jag alltså en morgonpigg och en kvällspigg liten knodd, mitt liv är komplett...

Kommentera

Publiceras ej